English Romanian
English Romanian

Sisteme de management al fluxului de clienti

Sisteme de management al fluxului de clientiAdesea, institutiile publice se confrunta cu probleme de management al numarului mare de clienti, iar de cele mai multe ori se ajunge la situatii in care vizitatorii vor pierde foarte mult timp pana ce problema lor va fi solutionata.

Pentru a reduce timpul de asteptare la cozi, dar si pentru a dezvolta un serviciu confortabil si eficient pentru public si pentru angajat, implementarea unui sistem de gestionare al fluxului de persoane devine o optiune din ce in ce mai cautata de institutii din domenii variate precum retail, banci, sanatate sau alte institutii publice.

Referinta: Primaria Sectorului 3. Solutia completa.

In incinta Primariei Sectorului 3 exista sase birouri deschise publicului larg, fiecare servind unor activitati diferite. Pentru ca fluxul de persoane era intotdeauna foarte mare, a fost implementat un sistem de management al vizitatorilor.

Solutia implementata are la baza un totem ce intampina vizitatorii in acelasi scop in care un angajat ar putea sa o faca. Acesta le ureaza bun venit si le ofera un bon de ordine la ghiseul dorit.

Totemul, care poate constitui intr-un display interactiv, sau unul cu detectie, integreaza un software inteligent pentru care pot fi alocate diferite servicii, in functie de nevoile institutiei. In cazul de fata, totemul poate oferi bonuri pentru oricare din cele sase ghisee, poate colecta date sau poate aduna feedback din partea vizitatorilor.

Conceput pentru a preveni formarea de cozi la ghisee, sistemul va distribui bonurile vizitatorilor in functie de gradul de ocupare al ghiseelor. Astfel, timpul necesar solutionarii unei probleme va fi cu mult redus, iar vizitatorul va sti exact durata de asteptare.

Totemul, este completat de o tastatura software conectata la un display de ghiseu. Operatorul de ghiseu va gestiona fluxul de clienti prin intermediul acestei tastaturi care va afisa mai departe numarul de ordine pe display-ul de ghiseu.

Un sistem de gestionare al fluxului de persoane va aduce beneficii nu doar in randul clientilor, dar si al organizatiei. Design-ul elegant al aparatului poate pune imaginea organizatiei in centrul atentiei, oferind vizitatorilor informatii sau oferte despre companie. In acelasi timp, acesta va monitoriza toate evenimentele, iar supraveghetorul poate fi informat cu privire la orice eveniment in timp real.

sistem de management al fluxului de clienti Referinta: Inspectoratul de stat in constructii. Solutia simpla.

In institutiile mici sau acolo unde exista doar un serviciu deschis publicului (un singur ghiseu), solutia de optimizare a fluxului de persoane este creata dintr-un sistem de baza foarte simplu si accesibil. Perioadele de asteptare pot fi reduse prin implementarea unui sistem stand-alone ce nu necesita un PC sau un administrator de sistem de supraveghere.

Aceste sisteme au un design elegant si minimalist, sunt usor de utilizat si foarte eficiente in crearea unei experiente placute pentru vizitatori.

Toate elementele de baza ale sistemului (tastatura, display, ticket dispenser) sunt controlate de catre o unitate de control plasata in interiorul Ticket Dispenser-ului.

Optional, acesta poate realiza diverse statistici cu ajutorul unui modul de memorie ce colecteaza date despre fluxul de lucru al sistemului. Datele pot fi apoi descarcate din PC-ul pe care software-ul ruleaza. Aici se vor gasi toate statisticile importante despre timpii de asteptare, durata solutionarii problemelor, numarul de clienti, etc.

Implementarea unui sistem de management al fluxului de clienti este benefic atat pentru client cat si pentru organizatie.

Pentru departamentele de Management sau Relatii cu clientii, datele oferite de un astfel de sistem pot fi deosebit de importante si pot duce la o mai buna intelegere a necesitatilor clientilor. Sectiunea de Feedback ofera clientilor oportunitatea de a vorbi despre experienta lor in institutie sau despre serviciile primite, iar gestionarea acestor date duce la imbunatatirea serviciilor si prin urmare, la clienti mai fericiti.